22.02.2023 р. 6-Б
Тема. Плід. Способи поширення плодів
Після того як квітка відцвітає, настає новий етап його розвитку — утворення плоду.
Плід — найважливіший орган розмноження квіткових рослин, що утворюється з квітки після запилення і запліднення.
Плід — генеративний орган квіткових рослин, у якому містяться насінини.
Основні функції плоду:
- захищає насінину від несприятливого впливу довкілля;
- сприяє поширенню насіння;
- створює додатковий запас води і поживних речовин.
Будова плодів
Плід складається з оплодня та насіння.
Схема внутрішньої будови плода
Насіння утворюється з сім'язачатків. Насіння знаходиться у плоді і захищено оплоднем, тому квіткові рослини ще називають покритонасінними рослинами.
Оплодень (зовнішня частина плода) — це стінки зав'язі маточки, які розрослися і видозмінилися. Часто в утворенні оплодня беруть участь і інші частини квітки (основи тичинок, пелюсток, чашолистиків, квітколоже). Наприклад, у яблука можна знайти залишки чашолистків.
Утворення яблука
У стінках оплодня відбувається накопичення запасних поживних речовин: цукрів, білків, вітамінів, жирів, різних ароматичних речовин, органічних кислот, привабливих для багатьох тварин. Саме тому плоди є висококалорійною їжею для різних тварин і людини. Харчуючись плодами, тварини сприяють їх розповсюдженню.
Плоди є дуже різноманітними.
Різноманітність плодів
У більшості рослин у квітці тільки одна маточка. Плід, який розвинувся з неї, називають простим: квасоля, горох, пшениця, жито, вишня, слива — (А).
Якщо квітка має декілька маточок, то з неї утворюються збірний або складний плід: малина, ожина — (В).
Якщо декілька плодів зростаються разом, то утворюється супліддя: ананас, інжир, шовковиця, буряк — (С).
Значення плодів
У рослинному світі роль плодів має надзвичайно велике значення.
Найважливіші функції плодів:
- плоди забезпечують розвиток, дозрівання і захист насіння;
- плоди беруть участь у розселенні рослин;
- плоди є цінним (висококалорійним) продуктом харчування для усіх тварин нашої планети;
- людина також широко використовує плоди і насіння: у їжу, на корм худобі, у медицині та промисловості.
- Домашнє завдання: опрацювати параграф 36 ст.159. Виконати завдання у робочому зошиті на ст.78-79.
- Повторити параграф 28-36, підготуватися до контрольної роботи.
- УВАГА!!!! УЧНІ, ЯКІ ЗНАХОДЯТЬСЯ НА ДИСТАНЦІЙНОМУ НАВЧАННІ, НАДІШЛІТЬ МЕНІ ВИКОНАНІ РОБОТИ З РОБОЧОГО ЗОШИТА СТ. 70-82
Коментарі
Дописати коментар